اشتغال و اقتصاد

اشتغال و اقتصاد

کشاورزی

بخش مهمی از اشتغال مردم شهر باغشاد به دلیل همجواری با زاینده رود از دیرباز تاکنون کشاورزی بوده اند. وجود مزارع سرسبز و باغات زیبا در سطح شهر گواه بر این مدعا است.

زراعت و باغداری

💠از جمله محصولات مهم این منطقه برنج لنجان است که از لحاظ کشاورزی نیز یکی از مناطق مهم تولید برنج در سطح استان اصفهان محسوب می‌شود چرا که قسمت عمده اراضی این شهر در هم‌جواری با زاینده‌رود بوده و به کشت برنج اختصاص دارد.

🔹سابقه کاشت برنج در این منطقه به دو هزار سال گذشته و دوره ساسانیان باز می‌گردد و در طومار شیخ بهایی نیز که نزدیک به ۵۰۰ سال پیش نوشته شده است، حق آب لنجانات بیشتر به برنج‌کاری در این منطقه اختصاص یافته که این نشان از وجود برنج‌کاری در این منطقه از گذشته‌های دور است و برنج لنجان نیز منشأ بومی داشته و در بیشتر مناطق کشاورزی و شالی‌کاری به زبان محلی «تولِکی» معروف بوده و هنوز به صورت سنتی و با دست انجام می‌شود.

🔹برنج لنجان شامل گونه‌های ناب مانند سرخه و نوگورانی است و تنها برنج اصیل لنجانی است که دارای طعم و مزه منحصربه فرد بوده که با عطر و طعم خاص خود طرفداران بسیار زیادی را جذب کرده و علاوه بر استان اصفهان آوازه این برنج به شهرهای دیگر ایران نیز رسیده و به عنوان سوغات خواهان بی‌شماری دارد.

دامداری

دامداری نیز همچنان در میان مردم شهر دیده می شود اما بصورت کلان نبوده و تنها برای تهیه مایحتاج اولیه خود و یا اهالی شهر می باشد.

صنعت و معدن

همجواری با صنایع بزرگ مانند …….

خدمات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

16 + 4 =

فهرست